Kayıtlar

Mayıs 16, 2021 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Pınar ARILAR-Albay İbrahim Karaoğlanoğlu İ.O--VELİ EĞİTİMİ(E-safety)

Resim
 

NEJLA DEPREM-MAKBULE HANIM ANAOKULU-OSMANİYE (E-Safety Veli Eğitimi)

Resim
  E-SAFETY VELİ EĞİTİMİ      Okulöncesinde teknoloji ve güvenli internet kullanımı konulu veli bilgilendirme toplantımıza katkılarından ötürü Ramazan Demirtaş (Rehber Öğretmen), Proje ortaklarım Merve Gülpınar ve Nagihan Ekiz Öğretmenlerimize teşekkür ediyorum.

DERYA KAYMAK KARAKUM ALTINDAĞ BELEDİYESİ ANAOKULU- ANKARA VELİ GÜVENLİ İNTERNET EĞİTİMİ

Resim
GÜVENLİ İNTERNET VELİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI REHBER ÖĞRETMENİMİZ  RAMAZAN DEMİRTAŞ'IN KATILIMIYLA ZOOM ÜZERİNDEN YAPILDI.                       RESİM  KOLAJINDA PHOTOGRİD UYGULAMASINI KULLANDIM.

MERVE GÜLPINAR 23 NİSAN ANAOKULU OSMANİYE GÜVENLİ İNTERNET VELİ EĞİTİMİ

Resim
 Okulumuz rehber öğretmeni Ramazan Demirtas tarafından velilerimize güvenli internet eğitimi verildi  Aile mahremiyet sosyal medya paylaşımı zararları ve faydaları hakkında bir slayt üzerinden anlatım gerçekleştirildi ailelerin örnek olayları hakkında sohbet edilerek eğitim sonlandırıldı 

Elif YAVUZ MUTLU Öğretmen İbrahim Öztürk İlkokulu İSTANBUL Hava Var mı ?Deneyi

Resim
Hava Var mı DENEYİ? Bir kap su pamuk ve bardak ile havanın olup olmadığını yakından inceledik. Bardağın içine pamuk sıkıştıralım ve kabın içine de belli bir miktar su doldurduk. Bardağımızın ağız kısmını suya daldırdık. Bardağın içinde belli bir miktar hava olduğu için pamuğa su ulaşamadı ve bardağın içindeki hava öylece pamuğun ıslanmasın korudu. Bardağı sudan çıkardığımızda pamuk kupkuruydu. Bardağı bir de dik değil de yan şekilde daldırdık. Bardağın içindeki hava yan daldırdığımızda suyun bardağa girdiği an havanın da kaçtığı ve bardağın içinin su ile dolduğunu gözlemledik. Bu durumda da bardağın içinde hava olmadığından pamuk ıslanmış oldu. Bu kolaj canva.com ile yapılmıştır.  

NEJLA DEPREM-MAKBULE HANIM ANAOKULU-OSMANİYE (Hava Var mı? Deneyi)

Resim
           Mayıs ayı projemiz için yoğun geçti. Belirli gün ve haftalar için hazırlanan etkinlikler nedeniyle bu hafta içinde iki deney uyguladık. İkinci deneyimiz.                                                                      HAVA VAR MI? *Hava, diğer tüm gazlar gibi bir maddedir. *Hava, bardağı ters çevirip suya batırdığımızda çıkacak yer bulamaz. *Hava bardağın içinde sıkışacağı için hacmi küçülür ve daha fazla küçülemeyecek kadar sıkışan hava suyun bardağı doldurmasını engeller. *Böylece peçetemiz ıslanmaz. *HAYDİ HAVANIN VAR ORDUĞUNU ISPATLAYALIM VE EĞLENEREK ÖĞRENELİM.

DERYA KAYMAK KARAKUM ALTINDAĞ BELEDİYESİ ANAOKULU ANKARA HAVA VAR MI DENEYİ

Resim
BOŞ BİR BARDAĞIN İÇİNE KAĞITI BURUŞTURARAK SIKIŞTIRDIK. İÇİ SU DOLU BİR KABA BARDAĞIN AĞZI AŞAĞI GELECEK ŞEKİLDE DALDIRDIK. BİRAZ BEKLEDİKTEN SONRA BARDAĞI ÇIKARDIK VE PEÇETEMİZİN ISLANMADIĞINI GÖZLEMLEDİK. SU İLE KAĞIT ARASINDA KALAN HAVANIN  SUYUN KAĞIDA ULAŞIP ISLATMASINI ENGELLEDİĞİNİ ÖĞRENDİK.  

MERVE GÜLPINAR 23 NİSAN ANAOKULU OSMANİYE HAVA VAR MI DENEYİ

Resim
Öğrencilerime hava varmi konusunu anlatan bir çizgi film izledik Havanın olup olmadığını kanıtlamak adına neler yapabiliriz sorusunu yöneltip cevaplar almaya teşvik ettim  Balonun içine hava doldurarak mumu söndürme calismasi yaptik daha sonra da bardağın dibine peçete koyup su dolu kabin içine dik bir şekilde yerleştirdik havanın etkisiyle pecetenin islanmamasini gözlemledik.

Elif YAVUZ MUTLU-Öğretmen İbrahim Öztürk İlkokulu İSTANBUL Uçak Nasıl Uçar? Deneyi

Resim
  Uçak nasıl Uçar? Deneyi. Çocuklara havada uçan taşıtların neler olduğu soruldu.Alınan cevaplardaki uçak kelimesine dikkat çekilerek uçağın nasıl uçtuğu hakkında sohbet başlatıldı. Uçağın kanat motor ve hava ile uçtuğu önemli etkenlerin olduğu çocuklarla ifade edilerek beyin fırtınası yapıldı.Sonrasında her hafta bir öğrencimi yardımcı seçerek yaptığımız deneyimizde uçak modeli tasarımını Ayaz A. isimli öğrencim anlatmaya başladı. Pipet kağıt cetvel ve bant gerekli malzemeler olduğu söyledi.Sırasıyla onun söylediği şekilde ilerledik. Önce 3 cm kalın 10 cm uzunluğunda parça elde ettik.Bu kağıt parçasından 3 tane yaptık.Sonra 2 parçasını bantla birlşetirdik ve daire şekline getirdik.Büyük daire oluşturduk.Kalan 1 parça kağıdında yine uçlarını birleştirdik küçük daire oluşturduk. Pipetin bir ucuna küçük daireyi diğer ucuna büyük daireyi bantla yapıştırdık. ortasına uçağın kanadı için 3 cm kalınlığında 15 cm uzunluğunda kağıt parçası kestik. Uçağın orta kısmına kanadı yapıştırdık. Son...

DERYA KAYMAK KARAKUM ALTINDAĞ BELEDİYESİ ANAOKULU ANKARA UÇAK NASIL UÇAR DENEYİ

Resim
              VİDEO CANVA PROGRAMI KULLANILARAK HAZIRLANMIŞTIR.

Pınar ARILAR-Albay İbrahim Karaoğlanoğlu İ.O--UÇAK NASIL UÇAR DENEYİ

Resim
 

NEJLA DEPREM-MAKBULE HANIM ANAOKULU-OSMANİYE (Uçak Nasıl Uçar? Deneyi)

Resim
       Yoğun geçen mayıs ayının üçüncü haftasını da bitirdik. Hatta artık projemizi bitirmeye doğru geri sayıma başladık. Deneyler, etkinlikler, toplantılar birbirini kovaladı ve..... Artık bitiriyoruz galiba!     Bu hafta iki deney yaptık. Birinci deneyimiz;                                                                      UÇAK NASIL UÇAR? https://youtu.be/V1LFjqP-HQA *Bir uçak maketi yaparak uçak mühendisi olduk. *Uçağımızın üzerine küçük bir pipet yapıştırıp, pipetin içinden yaklaşık 3 metre uzunluğunda ip geçirerek rotamızı oluşturduk. *Balonu şişirerek ağzını sıkıca tuttuk. *Balonumuzu uçağın altına yapıştırdık. *Uçuşa hazırız... *Balonun ağzı bırakıldığında çıkan hava balonu ve dolayısıyla balona bağlı diğer nesneleri hava çıkışının aksi yönünde ittirdi. *Bu itiş kuvveti siste...

MERVE GÜLPINAR 23 NİSAN ANAOKULU OSMANİYE UÇAK NASIL UÇAR DENEYİ

Resim
Çocuklarla uçak deneyi için öncelikle bir uçak tasarladik daha sonra balonlarimizi motor olarak düşündük ve hava doldurarak ip güzergahında rotamızı belirleyerek bırakıp uçmasına tanıklık ettik